top of page
  • Bianca

Sol y Nieve

Eind Februari zijn wij een paar dagen weg geweest. De kinderen hadden een weekje vakantie, ik ook van KLM. Op La Molineta waren wat overwinteraars die al zo een tijd bij ons waren dat ze wel een paar dagen het fort wilden bewaken en zelfs onze honden eten wilden geven.

We hadden besloten om naar de sneeuw te gaan dus vertrokken we richting Granada. Onderweg wat gegeten in een klein bergdorpje, bij wat leek bij mensen in de huiskamer. Er stond zelfs een vitrinekast met familiefoto’s erin. De kokkin was rond de 70 en haar man nog wat ouder. Maar lekker gegeten.

We hadden een huisje in het dorpje Trevelez in het natuurgebied Las Alpujaras gehuurd. Trevelez ligt op 1700 meter en ze zeggen dat het het hoogste dorpje van Europa is. Het was daar echt een beetje terug in de tijd, we sliepen in een heel klein oud huisje met schuine muren en vloeren, er wordt nog veel gebruik gemaakt van paarden en ezels en wifi hebben ze nog nooit van gehoord. Vinden wij best leuk op vakantie, maar met een eigen bedrijf waar je mail voor moet versturen best lastig.

In Trevelez hebben we mooie wandelingen gemaakt, spelletjes gespeeld en uitstekend gegeten. En natuurlijk genoten van de vrije tijd met elkaar.

Na drie nachten vertrokken we vroeg naar het skigebied Sol y Nieve in de Sierra Nevada. Daar was het fantastisch, blauwe lucht en een pak sneeuw. Voor de kinderen was het voor het eerst dat zij konden sleeen naar hartelust. En ook wij hadden nog niet eerder van zulke lange afdalingen gesleed.

Om die avond te slapen zijn we een half uur naar beneden richting Granada gereden, naar het dorpje Monachil. We waren bang dat we de volgende dag , mits er nieuwe sneeuw zou vallen zonder sneeuwkettingen niet meer uit het skigebied weg zouden komen. Dat was achteraf een goede keuze. De volgende ochtend toen we wakker werden leek ons uitzicht wel een ansichtkaart. Het had flink gesneeuwd en alles was wit.

Die nacht hadden we in een familiehotel geslapen, uitstekend gegeten in hun restaurant en een heerlijke wijn ontdekt, die wij op La Molineta willen gaan schenken. Het hotel ligt op 10 minuten afstand van het centrum van Granada, ideaal om een nachtje te slapen voor de liefhebbers die de prachtige stad Granada en het Alhambra willen bezoeken. Met een overnachting is het naar mijn mening wat relaxter dan in 1 dag op en neer te gaan bij ons vandaan.Na een sneeuwballengevecht en een sneeuwpop gemaakt te hebben zijn we weer richting Guaro gereden.

In Coin de vakantie afgesloten met een uitstekende maaltijd in het restaurant Caso Paco.